Παίζω με Οξέα-Βάσεις-Άλατα για μαθητές ΣΤ Δημοτικού

Βιωματικό πρόγραμμα στη διδακτική ενότητα Οξέα – Βάσεις – Άλατα στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικά ΣΤ Δημοτικού.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της πειραματικής διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η βιωματική επαφή και βαθύτερη κατανόηση από τους μαθητές του συγκεκριμένου αντικειμένου της Χημείας.

Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί σε 1-2 διδακτικές ώρες σε μία ή δύο τάξεις των 20-25 μαθητών εφόσον μπορούν να χωρέσουν σε μία αίθουσα με 8-10 θρανία ή τραπέζια. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 5-6 ατόμων και πραγματοποιούν τα παρακάτω:
1. Διαλύεται ή όχι; Στους μαθητές δίνεται μια σειρά από στερεά σε σκόνη και δοκιμάζουν να τα διαλύσουν σε ποτηράκια που περιέχουν νερό. Τους εξηγείται η έννοια του μίγματος (ομογενούς-ετερογενούς).
2. Τι χρώμα παίρνει το διάλυμα όταν προσθέσω το μοβ υγρό; Στα ποτηράκια που ετοίμασαν και σε μερικά ακόμα που τους δίνονται, προσθέτουν δείκτη κόκκινου λάχανου και παρατηρούν το χρώμα. Τους αποκαλύπτεται τι περιέχει κάθε ποτηράκι και τους εξηγούνται οι έννοιες οξέος-βάσης-άλατος. Συσχετίζουν τις έννοιες με το χρώμα του δείκτη και υλικά και γνώσεις της καθημερινής ζωής. Και στα δύο πειράματα συμπληρώνεται από τους μαθητές κατάλληλο φύλλο εργασίας.
3. Ας παίξουμε! Παίζουμε ένα παιχνίδι με κάρτες για την εμπέδωση των εννοιών ετερογενές ομογενές μείγμα και όξινο-βασικό-ουδέτερο διάλυμα.
4. Και κάτι εντυπωσιακό! Πραγματοποιούνται από μέλη της COG πειράματα επίδειξης, που βασίζονται στα χρώματα δεικτών και σε αντιδράσεις εξουδετέρωσης.

Όλα τα πειράματα που πραγματοποιούν οι μαθητές γίνονται υπό την καθοδήγηση μελών της COG (εκπαιδευτικού προσωπικού και μεταπτυχιακών-προπτυχιακών φοιτητών του τμήματος Χημείας) και χρησιμοποιούνται υλικά καθημερινής χρήσης (νερό, ζάχαρη, αλάτι, ξύδι, κιμωλία, κλπ), και πλαστικά σκεύη τα οποία παρέχονται από την ομάδα.

Δηλώστε το ενδιαφέρον σας στο cog@chemistry.uoc.gr 

No Code Website Builder